Sep 16

Ieri, în Parlamentul României, prin discursul la asumarea răspunderii guvernamentale pe pachetul de legi privind Educaţia, premierul Emil Boc, pur şi simplu a umilit într-un mod extrem de jignitor învăţământul românesc de toate gradele.
Premierul a rezumat că învăţământul românesc de până acum este unul dezastruos, total distrugător pentru viitorul actualelor generaţii de elevi, iar dacă nu se aproba legile sale, ar fi rămas distrugător şi pentru generaţiile viitoare.
Începând de la învăţământul preşcolar şi terminând cu cel universitar, în viziunea premierului, toate formele actuale de învăţământ se bazează pe transmiterea informaţiei în stil tocilar şi nu-i pun pe elevi în situaţia de  „a învăţa învăţarea”. Concluzia premierului despre actualul sistem de învăţământ a fost că este lipsit de performanţă şi că din aceste motiv nu creăm valori umane şi nici nu se nasc genii universale. Faptul că liceenii şi studenţii români culeg la olimpiadele internaţionale mai toate premiile, a fost explicat de premier prin dotarea intelectuală a concurenţilor şi nu prin meritul profesorilor care-i educă şi îndrumă.
Ce n-a rostit Boc, lipsindu-i curajul, dar a rostit preşedintele Băsescu, este faptul că învăţământul românesc produce tâmpiţi, filozofi, în timp ce ţara are nevoie de tinichigii, ospătari, cizmari şi alte meserii „brăţară de aur”.
Firesc, mă întreb, Boc a cui produs este? El n-a beneficiat de învăţăturile dascălilor care susţin de peste un secol învăţământul românesc modern? Boc este profesor universitar. Deci, este membru de frunte al actualului sistem de învăţământ pe care l-a hulit în Parlament.
Ce vrea premierul, pardon!, preşedintele României prin vocea premierului, prin pachetul de legi trecut ieri prin Parlament precum gâsca prin apă? Vrea să reformeze sistemul de învăţământ din rărunchii săi. Educatoarele, învăţătorii, profesorii să nu mai transmită informaţii, ci metode de a învăţa singuri, de a crea interacţiuni între discipline, de a nu deţine informaţia în memoria curentă cu care lucrăm, ci să o culegem din calculator, atunci când vom avea nevoie de ea..
Altfel spus, viitoarele generaţii de elevi nu vor fi „tâmpite”, ci ignorante. Se va ajunge, precum acum la americani, să fii absolvent de facultate şi să nu ştii a găsi pe hartă România. Şi exemplele pot continua. Oare să nu poată Boc, la nivelul său intelectual de profesor universitar, să conştientizeze faptul că, odată cu informaţia, învăţătorul, profesorul, transmite şi o stare emoţională, pe care calculatorul n-o poate transmite. Cum poţi înţelege poezia lui Eminescu, citind-o pe calculator? Cum poţi pătrunde simţămintele de patriotism ale românilor în luptele lor de supravieţuire cu năvălitorii, citind cifre seci de ani pe Internet, fără explicaţiile suplimentare date de profesorul de istorie?
Cum poţi pătrunde universul gândirii antice, fără ca profesorul să nu-ţi transmită informaţiile într-un mod atractiv şi cu explicaţiile necesare înţelegerii unui context dispărut de două mii de ani?  Poate fi filozofia învăţată citind pe Internet nume de filozofi, fără a şti în ce curent se încadrează gândirea lor, cât este adevăr ştiinţific şi cât parte speculativă? Şi iar exemplele pot continua.
Învăţământul românesc a fost şi este unul performant. Românii, absolvenţi de facultate, sunt căutaţi în lume tocmai pentru nivelul lor de cunoştinţe profesionale şi de cultură generală.
Renunţând la miezul sistemului de învăţare, transmiterea de informaţie, vom produce acele generaţii de tâmpiţi despre care ne-a vorbit cu atâta patos preşedintele Băsescu.
Stau şi mă întreb dacă după discursul din Parlamentul României, acest Boc mai are curajul de a privi în faţă colegii săi universitari, profesorii, învăţătorii şi educatorii care-şi fac datoria de dascăli cu multă dăruire sufletească.
Sunt produsul şcolii româneşti de până acum, şi mă mândresc cu dascălii pe care i-am avut, începând cu clasa I-a şi până la nivelul universitar. Prefer să rămân acel tâmpit definit de preşedintele Băsescu, dar să pot dialoga în societate fără a da fuga la Internet pentru a afla cine a fost Eschil, Homer, Seneca ori Ştefan Odobleja.

written by Ioan Rotundu


4 Responses to “Da, rămân un tâmpit!”

  1. 1. antrax Says:

    a dat zoonoza si in invatamintul romanesc

  2. 2. piatra Says:

    Stiti ce e dezastruos in invatamantul romanesc? Anume, sa invete copiii din Poiana Flamanzi in trei schimburi. Asta, deoarece cea de a doua scoala din localitatea, pardon, cartierul Poiana al Orașului Flamanzi este spre daramate, dar primaria nu face nimic. De fapt face…..birouri supersofisticate la primarie, sala de sedinte de nota 11, dar nu face scoli. Daca ati mai auzit de copii de o schioapa sa plece la scoala la ora……16.00(adica 4 ….dupa amiaza) si sa se intoarca de la cursuri la ora 20.00, cand deja se intuneca. Dar la iarna cand se va intuneca la ora 17? Ce fel de invatamant va fi acela? Cunva, dezastruos?

  3. 3. un parinte Says:

    Este greu ,dar ar trebui sa fi facut ceva si consilierii de Poiana …si-apoi ce e mai bine ..sa fie elevii protejati de eventualele accidente datorita starii de degradare a scolii sau sau sa lasi parintii sa se descurce cum pot!?Primarul Pitorac este primar de 1 an ..putea sa rezolve toate problemele din Flaminzi? Iar copiilor de la Velnita li s-a oferit posibilitatea sa beneficieze de unele aspecte care ii vor ajuta sa fie mai bine pregatiti din punct de vedere didactic. Eu ca parinte sunt mai bucuros sa-mi duc copilul la poiana…macar acolo se vor face orele cum trebuie

  4. 4. ha ha ha Says:

    Si eu invat la Sc poiana Flamanzi dar asa ceva nu am vazut .la scoala au fost aduse calculatoare pt ore de informaticac dar unde sa le puna deabia invatam noi .noi ne plimbam dintr-o clasa in cealalta.asta e ce sa-i faci ?eu mai am un an aci la Poiana si dupa aia scap da nu vreau sa mai vin pe la scpoiana nici macar sa o vad
    .

Leave a Reply

i3Theme sponsored by Top 10 Web Hosting and Hosting in Colombia