Jun
10
|
Vineri dimineaţă m-am dus la frigider să scot două ouă pentru a le fierbe. Numai că, surpriză, ouăle în loc să fie reci erau la temperatura normală. Aşa am descoperit că frigiderul meu nu mai răceşte. Când am deschis congelatorul carnea era dezgheţată. Aveam o problemă care se cerea rezolvată imediat.. Cum nu aveam cunoştinţe în domeniul serviciilor de frigotehnie, am apelat la câţiva cunoscuţi pentru a-mi recomanda o firmă sau un reparator particular. Îndrumat la firma Gama SRL, situată undeva în apropiere de sediul ISU Botoşani, cel care mi-a răspuns la telefon m-as întrebat ce marcă este frigiderul. Când a aflat că este Artic mi-a spus că ei nu repară aşa ceva dar să mă duc la reprezentanţa Artic.
Reprezentanţa Artic la Botoşani îşi are sediul în zona pieţei centrale. Am sunat şi mi-a răspuns un angajat care mi-a explicat că până miercuri săptămâna aceasta nu poate face nimic. Nu era în localitate. Mi-am adus aminte de frigotehniştii de la cooperaţia de consum. Primul pe care l-am găsit nu mai lucra de patru ani dar mi-a dat numărul de telefon de la un coleg al său mai tânăr. Acesta şi mi-a spus că nici el nu mai repară dar că fiul său, Mihăiţă, a preluat tradiţia familiei.
Mihăiţă mi-a răspuns prompt la telefon. După ce i-am explicat păţania şi i-am răspuns la întrebările ce mi le-a pus, m-a asigurat că în jumătate de oră va fi la uşa mea. Şi a fost! A consultat frigiderul şi verdictul a venit scurt: termostatul căzut, instalaţia de răcire spartă, costul reparaţiei în jurul a 400 lei.
- Mai bine cumpăraţi u nul nou – a fost sfatul său final. Mi-şa recomandat magazinul Altex, cică au frigidere ieftine. I-am plătit tariful de „consultaţie” a frigiderului, după care am decis să merg la magazinul Pro Casa, situat la nici 200 m distanţă de mine.
La Pro Casa am găsit un frigider la preţ convenabil.
- Ce condiţii de livrare aveţi? – l-am întrebat pe băiatul care m-a însoţit.
- Păi, achitaţi suma şi să-l folosiţi sănătos.
- Dar nu asiguraţi transportul? Nu primiţi în loc frigiderul vechi?
- Transportul îl asigură un cetăţean cu maşina. Costă 70 de lei. Frigiderul vechi îl aduceţi că vi-l primim.
Cum şmecherul cu transportul îmi aducea frigiderul la uşa blocului şi nu la uşa apartamentului iar pe cel vechi trebuia să-l cobor eu la uşa blocului, urmând a plăti alt tarif ca să-l ducă la magazin, m-am lăsat păgubaş. Firma Pro Casa îşi face reclamă că asigură transportul la domiciliu a produselor sale. Mincinoasă reclamă!
Mihăiţă îmi recomandase magazinul Altex. M-am dus la cel din zona Kaufland. Culmea, am găsit acelaşi model de frigider ca la Pro Casa şi mai ieftin cu 100 lei. Numai că la condiţiile de livrare mi-au spus că numai luni, adică azi, mi-l poate aduce acasă şi să-l ia pe cel vechi. Mie mi se strica borşul în cratiţă şi se împuţea carnea dezgheţată iar ei mă amânau pe luni. M-am dus nervos la Dedeman.
După ce am trecut în revistă un şir lung de frigidere asistat de vreo trei supraveghetori, am descoperit frigiderul pe care-l văzusem la Pro Casa şi Altex, numai că era cu 200 lei mai scump. Potrivit reclamei făcute pe toate posturile de televiziune şi radio, frigiderul vechi luat la schimb asigură şi o reducere la preţul celui nou. Le-am întrebat pe fetele care-mi ţineau trena de condiţiile de livrare.
Aşa am aflat că este o firmă care se ocupă cu transportul dar contra cost. Frigiderul vechi nu-l primeau pentru că nu sunt în programul celor de la Mediu – mi-a explicat o fată cam doapă la corp. Aşadar, frigider mai scump, transport neasigurat în cost şi pe deasupra îmi rămânea pe cap şi beleaua defectă. Din nou devenisem victimă a reclamei mincinoase.
Cum stăteam dezorientat mi-a sunat telefonul. Un coleg din echipa de la Lumea lu’ Rotundu se interesa dacă am găsit frigider. Aflând că nu. mi-a cerut să revin în oraş că merge cu mine la Flanco.
Din nou în zona Kaufland, de această dată la magazinul Flanco, vecin cu cel al lui Altex. Culmea, am găsit acelaşi model de frigider pe care-l găsisem la Pro Casa, Altex şi Dedeman dar mai ieftin u 100 de lei decât la Altex. Mai mult, îmi lua vechiul frigider scăzând 100 lei din cost. Rămânea problema transportului. Trebuia să aştept vreo patru ore.
Cum nu aveam timp, mi-am făcut socoteala că reducerea de preţ făcută pe seama vechiului frigider îmi acoperea transportul, aşa că l-am cumpărat. Pentru că era ultimul frigider din acelaşi model mi-au mai făcut o reducere de 60 de lei şi mi-au dat garanţie 2 ani,. Am pierdut ceva timp umblând de la un magazin la altul dar n-am ieşit în pierdere.
Dacă acceptam condiţiile de la Pro Casa, Altex sau Dedeman pierdeam cel puţin 200 lei, başca transportul pentru regimul de urgenţă, că nu puteam sta fără frigider pe căldurile astea.
Iată cum cu ajutorul reclamelor mincinoase patronii de lanţuri de magazine cu pretenţie te atrag şi odată intrat în mecanismul lor de convingere, uiţi că ai fost amăgit cu o reclamă mincinoasă şi le cumperi produsele la preţuri mult mai mari decât în oferta reclamei.
Nu cred că inspectorii de la Autoritatea Protecţiei Consumatorului Botoşani nu ştiu de aceste reclame mincinoase dar se feresc să facă controale pentru că aceste firme, la vârf, în opinia mea cotizează la PSD. În schimb, îi controlează la sânge pe chioşcari, buticari, tonetarii din pieţe şi târguri, aplicându-le amenzi care-i duc la faliment.
Recent Comments